بررسی سلامت پوست در زندگی فردی

 سلامت پوست در زندگی فردی

یکی از اجزاء اصلی بدن خانم ها که تاثیر مستقیم بر زیبایی آنها خواهد داشت، پوست است. پوست سالم علاوه بر اینکه چهره فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، در روحیه او نیز موثر خواهد بود و مسلما خانم هایی که دارای پوست سالم تری هستند، از چهره خود، احساس رضایت بیشتری داشته و در نتیجه روحیه شاداب تری خواهند داشت. این موضوع نشان دهنده تاثیر مثبت سلامت پوست صورت خانم ها می باشد زمانی که آنها از مشاهده چهره خود در آینه لذت برده و حتی خود را بابت داشتن این چهره تحسین می کنند.

اما وقتی یک شخص دارای پوست ناسالم همراه با جوش و لکه باشد، از دیدن چهره خود در آینه دچار حس ناراحتی و افسردگی خواهد شد ودر نتیجه روحیه او نیز تضعیف می گردد. پس با این اوصاف می توان دریافت که پوست دارای تاثیرات مهمی بوده و باید نسبت به سلامت آن توجه بیشتری نشان دهیم. 

چه عواملی بر روی سلامت پوست صورت خانم ها موثر خواهند بود؟

سلامت پوست صورت خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و ما خانم ها راه های مختلفی را امتحان می کنیم تا بتوانیم به پوست سالم تر و شاداب تر دست یابیم، چرا که خیلی از ما نمیدانیم دقیقا چه چیزهایی برای سلامت پوست صورت، مناسب بوده و چه چیزهایی برای آن مضر خواهد بود. با کسب اطلاعات لازم در زمینه سلامت پوست بهتر میتوانیم نتیجه ای که مورد انتظارمان است را تحقق ببخشیم.

حال آنچه که در ادامه می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، بررسی عوامل موثر بر روی سلامت پوست صورت خانم ها می باشد. در قسمت زیر به تعدادی از مهمترین این عوامل اشاره شده است:

  • تغذیه یکی از مهمترین پارامترهایی است که سلامت پوست صورت خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. شما می توانید با یک تغذیه درست، سلامتی بیشتر و در نتیجه زیبایی را به پوست خود هدیه دهید. یا در عوض با تغذیه نادرست، سلامتی آن را بر باد دهید. اما به نظر شما راه اول بهتر نیست؟ لازم است برای داشتن پوستی سالم، روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، روغن بادام، میوه جات و سبزیجات تازه را بیشتر مصرف نمایید.
  • از خوردن غذاهایی که دارای قند بالایی هستند، اجتناب کنید. این گروه از مواد غذایی منجر به چین و چروک های پوستی شده و کلاژن سازی پوست را دچار مشکل می سازند.

 سلامت پوست صورت

راه های اصولی سلامت پوست صورت 

  • در زمان استحمام، ابدا از آب خیلی داغ برای شستشو استفاده نکنید. آب داغ منجر به نابودی لایه های چربی روی پوست شده و آن را دچار خشکی و التهاب می گرداند. همچنین ارتباط خود را با مواد شوینده قوی هم کم کنید. این نوع از مواد شوینده، دوست پوست شما نیستند. بلکه دشمن سرسخت آن به شمار می آیند.
  • اگر فکر می کنید که سیگار، حس آرامش به شما می دهد این فکر را دور بیندازید. راه های بهتری هم برای پیدا کردن این حس وجود دارند. بهتر است به فکر سلامت پوست خود باشید و برای کاهش چین و چروک پوست و افزایش خون رسانی به آن سیگار را برای خود قدغن کنید.
  • محافظت از پوست صورت در برابر اشعه های مضر خورشید مثل اشعه ماورابنفش، اهمیت زیادی دارد. اگر خواهان پوست سالم تر هستید، پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پوست صورت را با کرم ضد آفتاب عایق بندی نمایید.
  • خواب ارتباط مستقیم با سلامت پوست صورت خانم ها دارد و نباید از این مسئله مهم غافل شوید. سعی کنید در طی شبانه روز خواب کافی داشته باشید، وقت برای کار کردن بسیار است.
  • یکی از مهمترین پارامترهایی که بر روی سلامت پوست صورت خانم ها تاثیر دارد، ورزش کردن است. متاسفانه خیلی از خانم ها سعی بر این دارند تا با استفاده از مواد آرایشی گرانقیمت، سلامت پوست خود را حفظ کنند، غافل از اینکه اگر ورزش نکنند، این مواد آرایشی هیچ تاثیری بر روی سلامت پوست آنها نخواهند داشت.
  • استرس یکی از مخرب ترین عوامل برای سلامت پوست صورت است. برای اینکه پوست سالم تری داشته باشید استرس را از خود دور کنید.
  • هرگز با آرایش نخوابید. این اشتباهی است که خیلی از خانم ها انجام می دهند. فراموش نکنید که این کار باعث پیری زودرس پوست شده و باید برای همیشه این عادت نادرست را ترک کنید.

راه هایی برای تقویت و سلامت بیشتر پوست صورت

راه های زیادی جهت تقویت و سلامت پوست صورت خانم ها وجود دارد. در ادامه به تعدادی از این راه های موثر اشاره شده است: 

ماسک صورت را فراموش نکنید

امروزه تعداد بالایی از ماسک های طبیعی صورت وجود دارند که برای تقویت پوست، میتوانند موثر باشند. یکی از این ماسک ها که تاثیرات عالی را به دنبال خواهد داشت، ماسک ترکیبی جو و عسل است. این ترکیب حاوی یک قاشق عسل به همراه نصف فنجان جو به اضافه آب گرم می باشد. برای مدت چند دقیقه، حداقل ده دقیقه، آن را روی پوست صورت قرار دهید و پوست فوق العاده نرمی را تجربه کنید.

عسل، مناسب برای سلامت پوست

عسل، مکملی مناسب برای سلامت پوست

پوست خود را با عسل، هیدراته کنید

این روش در فصل های گرم سال که درجه حرارت هوا زیاد است، موثر خواهد بود. روش کلی به این شکل است که باید ابتدا مقدار کمی از عسل را به صورت دایره وار روی پوست صورت حرکت دهید. این کار باعث ماساژ بهتر پوست شده و خون کافی را در آن به جریان در می آورد. بعد از انجام این کار می توانید به سراغ شوینده های مخصوص پوست خود رفته و با آنها پوست را شستشو دهید. 

بخور را از یاد نبرید

یکی دیگر از کاربردی ترین روش های افزایش سلامت پوست صورت خانم ها که خیلی ها آن را نمیدانند بخور دادن است. اگر پوست خود را بخور دهید، با این کار باعث پاکسازی منافذ پوستی خواهید شد و رطوبت مورد نیاز پوست شما نیز تامین می گردد.

مصرف این ماسک های خانگی را هم در اولویت قرار دهید

به یاد داشته باشید که ماسک های خانگی مثل ماسک ترکیبی ماست و لیمو، ماسک شیر و بادام، ماسک زردچوبه و گوجه، ماسک سیب زمینی و ماسک پرتقال و ماست، در زیبایی و سلامت پوست شما معجزه می کنند.

سلامت پوست صورت در گرو مواد آرایشی و بهداشتی

اگرچه مواد آرایشی و بهداشتی باعث زیبایی هر چه بیشتر پوست می شوند، اما نباید به همه آنها اعتماد کنید. چه بسا که مواد آرایشی و بهداشتی ای وجود دارند که ارزان هستند و با قیمت خوب خود، شما را به خرید وسوسه می کنند، اما باید بدانید این نوع از مواد آرایشی و بهداشتی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. البته نمی گوییم همه مواد آرایشی ارزان قیمت، با این ویژگی همراه می باشند. خیر، برخی از این محصولات هم وجود دارند که به دلیل تولید در داخل کشور، قیمت بهتری را به خود اختصاص داده اند و انصافا کیفیت خوبی هم دارند. اما نکته اینجاست که برخی از مواد آرایشی ارزان واقعا نامناسب بوده و نباید آنها را مصرف کنید. شاید چنین مواد آرایشی ای در کوتاه مدت به زیبایی شما کمک کنند، اما در بلندمدت، اثرات مخرب بر روی پوست شما خواهند داشت. اثراتیکه شاید قابل جبران نباشند.

استفاده از مواد آرایشی مرغوب برای سلامت پوست صورت خانم ها

پس اگر تصمیم به خرید مواد آرایشی برای پوست صورت خود دارید ابتدا در مورد آنها تحقیق کنید و پس از کسب اطمینان از کیفیت و اصالت این محصولات، آنها را انتخاب کنید. وگرنه حتی اگر امروز پوست سالمی داشته باشید، به خاطر استفاده مکرر از مواد آرایشی نامرغوب، در بلند مدت، از همین پوست زیبا و شاداب محروم خواهید شد. در حال حاضر محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای برند معتبر بوده و در عین حال قیمت منصفانه و مهمتر از آن کیفیت مطلوبی دارند، در بازار موجود هستند. تنها کمی جستجو به شما کمک می کند تا این مواد آرایشی و بهداشتی را شناسایی کرده و برای زیبایی و سلامت پوست صورت خود از آنها یاری بخواهید.  

با پاکسازی پوست، سلامت پوست صورت خود را تضمین نمایید

آیا میدانستید پاکسازی پوست نقش خیلی مهم و سازنده ای در راستای سلامت پوست صورت خانم ها دارد؟ همه ما خانم ها کم و بیش از مواد آرایشی مختلف استفاده کرده ایم و در نهایت برای پاک کردن آرایش به یک شوینده پوست اکتفا کرده ایم. غافل از اینکه باید هر چند وقت یکبار پاکسازی پوست هم انجام دهیم. این کار باعث شستشوی عمیق مواد آرایشی از داخل منافذ و لایه های داخلی پوست شده و شادابی و جوانی را برای آن به ارمغان خواهد آورد. پس نباید نسبت به آن بی اهمیت باشیم.

پاکسازی اصولی پوست صورت

پاکسازی اصولی پوست صورت

مصرف ماسک های خانگی جهت افزایش سلامت پوست صورت خانم ها

پاکسازی پوست علاوه بر پاک کردن کامل پوست صورت، گردش خون را نیز افزایش داده و از این طریق به افزایش سلامت پوست کمک خواهد کرد. این کار باعث تقویت بافت پوستی هم می شود. البته از دیگر تاثیرات مثبت آن این است که مانع از تشکیل جوش، لکه و التهابات پوستی خواهد شد. در مجموع پاکسازی منجر به لایه برداری و تنفس بهتر پوست شده و علاوه بر سلامتی، زیبایی را هم به آن هدیه می بخشد. پاکسازی پوست هزینه زیادی هم در پی نداشته و اثرات خوب ناشی از آن در دراز مدت مشخص خواهد شد.

استرس می تواند باعث واکنش و تغییر پوست شود. این به این معنی نیست که پوست شما بد است. در این حالت بدن پیام استرس را ارسال می کند. در نتیجه باید از التهاب بیشتر جلوگیری کنید که می تواند منجر به بیماری شود. برخی عوامل مانند کم آبی بدن، افزایش مصرف کافئین، کمبود ویتامین D و تغییر در تغذیه و الگوی خواب می توانند بر آنچه که بر پوست ما اتفاق می افتد تاثیر بگذارند. همچنین می توانند توانایی سیستم ایمنی بدن را برای منظم کردن و سم زدایی و ایجاد التهاب در بدن را تغییر دهند. برای کمک به احیای پوست، خواب کافی داشته باشید و آب فراوان بنوشید. علاوه بر این، خوردن میوه و سبزیجات غنی از ویتامین D و آنتی اکسیدان شامل قارچ، زغال اخته و اسفناج مفید است.

شما میتوانید با مراجعه به منو سلامت پوست سایت جانان معتبرترین و بروزترین محصولات مرتبط با حفظ و نگهداری سلامت پوست را تهیه کنید. جانان مفتخر است که با واردات مستقیم محصولات زیبایی و سلامت نه تنها اصالت محصولات را، همچنین کیفیت بالای آنها را تضمین‌ کند.

نظر خود را بنویسید